Din enkla guide till digitala väntrum i Vidicue – bjud in och starta ett vårdmöte
I dagens snabbrörliga vårdsektor är effektivitet och säkerhet avgörande för framgång. Därför vill vi visa hur Vidicues digitala väntrum, även kallade lobbys, fungerar och kan användas på det mest effektiva sättet. Vidicue erbjuder en säker, flexibel och användarvänlig plattform för att hantera möten och samtal inom vårdsektorn.
En säker och användarvänlig portal
Varje organisation som använder Vidicue får en unik portal med en specifik inloggningslänk. Organisationen har minst en ägare som kan se och redigera allt som rör portalen, administratörer som hanterar en eller flera lobbys, samt teammedlemmar som kan tillhöra en lobby och starta möten.
Besökare kan enkelt ansluta till möten via surfplatta, mobil eller dator, vilket ger maximal flexibilitet och tillgänglighet. Tjänsten säkerställer samtalsflödet genom att tillhandahålla en webbaserad portal med en digital väntrumsfunktion där användarna kan verifiera och släppa in sina autentiserade besökare. Detta eliminerar risken för att obehöriga får tillgång till konfidentiella samtal.
Så här fungerar det
1. Logga in: Gå till din organisationslänk och välj autentiseringsmetod för inloggning.
2. Kontrollpanel: Du ser nu en översiktsvy över dina väntande besökare samt de olika lobbys du har tillgång till. När en besökare ansluter till väntrummet dyker de upp på Kontrollpanelen i Vidicue. Här kan du kontrollera autentiseringsmetod, personnummer och skicka meddelanden till besökaren. Du kan också se och filtrera på den tid som besökaren har väntat.
3. Bjud in besökare: Om du inte redan gjort det, bjud in besökare genom att skicka lobbylänken via Bjud in besökare till ett möte.
4. Identitetskontroll: De inbjudna deltagarna klickar på länken och verifierar sin identitet genom exempelvis BankID. Därefter väntar de i ett digitalt väntrum tills mötesorganisatören släpper in dem.
5. Starta möte: När besökaren autentiserat sig så dyker den upp i respektive lobby och du kan direkt starta mötet. Klicka på Starta Möte för att sedan välja vilka besökare du vill lägga till i mötet via lobbyvyn i videomötet .
6. Ställ in enheter: Gå igenom flödet för att testa så att allt fungerar och ställ in enheter innan du går med i mötet.
7. Lägg till besökare i mötet: Gå till lobbyvyn i mötet (se bild nedan) för att välja vilka besökare du vill ta med i mötet.
8. Bekräftelse: En kontrollfråga kommer att visas: “Är du säker att du till vill lägga till (besökarens namn) i mötet?” Klicka OK. Besökaren får en notis om att ansluta till mötet efter att allting har testats och fungerar.
9.Klart! Din besökare ansluter till mötet så fort den klickar på “Anslut till möte” och kontrollerat sina enheter och eventuell bakgrundsbild. Efter avslutat möte, säkerställ att du klickar på Avsluta möte så att mötet avslutas för alla deltagare.
Fördelarna med Vidicue
Med Vidicues digitala väntrum får du en säker och smidig lösning för att hantera dina möten. Oavsett om du är en liten klinik eller en stor vårdcentral, erbjuder Vidicue flexibiliteten och säkerheten du behöver för att effektivt kunna arbeta i dagens digitala miljö. För att lära dig mer om hur Vidicue kan förbättra din organisations vårdmöten, besök vår hemsida eller kontakta oss för en personlig demo baserat på era behov.
Vi ser fram emot att hjälpa dig ta nästa steg mot en mer effektiv och säker mötesupplevelse!